KARNIVAL 1PESARA @MAEPS

 

1. Jam 5pm (Isnin) kami dapat pengesahan bahawa MBC boleh menyertai Karnival setelah permohonan melalui emel dihantar di sebelah paginya;

2. Selasa (8am) kami telah tiba di MAEPS, tempat acara diadakan. Penyertaan melibatkan lebih 3,000 pesara dan bakal pesara. Ramai bertemu kawan-kawan lama yang bakal menjadi YB (Yang Bersara);

3.Tujuan MBC ke Karnival bukanlah untuk menjual buku semata-mata. Biasanya jualan di tempat-tempat begini tidak begitu memberangsangkan. Kami sedar, namun tetap datang kerana beberapa sebab lain. Ternyata ia adalah sangat positif.

4. Komuniti mobile yang mengambil bahagian dalam Karnival ini termasuklah Karavan tani, SSM, JPJ, NBOS, MoF, Kopi Satu dan banyak lagi. Namun rasanya MBC yang paling menyerlah dan satu-satunya milik sendiri dan bukannya dimodali oleh agensi kerajaan.

5. Kami daftar satu lagi perniagaan baharu atas nama “MOBILE BOOK CAFE”. Maklumlah van SSM hanya di depan van kami.

6.  MoF mempelawa kami untuk menyertai mereka buat karnival lagi menjelajah Malaysia. Kami gembira. Kami juga pergi ke lain-lain agensi yang “membantu” usahawan seperti KPDNKK, MARA, PUNB, Franchise dan banyak lagi.

 

IMG_5588

Kami daftarkan satu perniagaan lagi. Mudah. Cepat. Tidak perlu ke SSM.

IMG_5609

Jumpa kawan lama yang sudah lebih 30 tahun tidak bertemu sejak keluar dari universiti dan kelas. Mereka juga akan bersara dalam masa terdekat.

 

IMG_5596

Pegawai tinggi kerajaan yang sangat meminati buku. Beliau mempunyai perpustakaan sendiri di rumah dan berlambak buku di pejabat. Seronok berbual pasal buku dengan YBhg Datuk.

 

IMG_5569

 

Kawan sepermainan yang baharu sahaja bersara turut berkunjung.

 

IMG_5604 IMG_5605

Ramai …

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.